17 mars 2012

Ljusslingor får lysa upp i höstmörkret

Min mamma har alltid sagt att man ska se till att ljussätta hörnen i ett rum så att man får bort de tunga skuggorna som samlas där annars. Man kan med fördel välja ett mysigt lite lättare ljus så jag slog till på en ljusslinga från Granit. Man kan hänga den som en girlang på detta vis eller lodrett, från golv till tak.


Jag har hängt min slinga såhär fast runt mitt fönster istället för runt dörrposten


Men jag är också sugen på att köpa en till som får agera taklampa som på bilden nedan. Riktigt klurigt sätt att utnyttja den. Problemet är bara att jag inte har den typen av kontakt i taket utan bara den vanliga sortens. Men som tur är så finns det ju folk som lever på att dra om el åt oss andra som har tummen mitt i handen, så det går ju att lösa om man vill.


Den här fina slingan kommer från Granit och är gjord för att ha både ute och inne. Bilder bland annat från Freunde von Freunde via Mokkasin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...